מה עושים כשהשמש נכבית?

בממלכה קטנה שופעת ירק, הרים וגבעות, חיה בת מלך צעירה ויצירתית בשם קונץ שאוהבת להמציא דברים חדשים מחומרים ממוחזרים. כאשר המלך מזדקן, קונץ נדרשת להוכיח את יכולתה לשאת באחריות, להתמודד עם מצבים ולהחליט החלטות נכונות. בממלכה רוצה למלוך גם זרבוב – השר הבכיר אשר הופך לאויב של קונץ ואינו מהסס להרוס לה את המצאתה  כאשר קונץ מציגה את המצאתה קורה דבר איום – כישוף מסתורי מחריד את האי והשמש הופכת לאפורה! המלך נאסר, קונץ בורחת להרים והמלוכה נראית רחוקה.

קונץ יוצאת למסע שבו היא חוקרת מה קרה, לומדת להתגבר על כעס ואשמה, ופוגשת ראי פלאים המייעץ לה עצה מסתורית אך מועילה. היא מוצאת בתוכה אומץ, יכולת להירגע באמצעות נשימה, התמדה, נחישות, יכולת להתאמץ ולא לוותר, נכונות לפגוש גם את הלא נודע, יכולת לחשוב באופן חיובי, אהבה לאביה ומחויבות לממלכתה. בדרכה אל הסוף המוצלח ההצגה ממלאת את הצופים הצעירים בהשראה, במסרים חיוביים ובכלים של התמודדות עם קשיים.

לאחר ההצגה מתקיימת סדנה על ידי מנחים מנט"ל, במרחב הכיתתי. הסדנה מאפשרת לילדים להעמיק את הבנתם לגבי  המסרים החיוביים שבהצגה, ולברר את הכוחות העומדים לרשותם, באמצעות הפעלות חווייתיות.

ההצגה מתאימה לגילאי גן חובה ועד כיתה ג' (כולל). היא נכללת בסל תרבות ארצי ומוכרת במאגר תכניות החוץ של משרד החינוך.

בשנת הלימודים תשע"ז הופיעה ההצגה בבתי ספר רבים ברחבי הארץ בהם: אשקלון, אשדוד, באר שבע, קריית גת, קצרין, כפר מנחם, להבים, מושב אמונים, מבועים, קריית מלאכי, יוקנעם ועוד…

תלמידים בבית הספר מגינים באשדוד צופים בהצגה

להזמנת ההצגה ניתן ליצור קשר עם מיכל אילון: 073-2363328, michala@natal.org.il