המודל המארגן של נט"ל- מודל רגיעה ונח"ת

מודל שמכיל שלבים שונים ודרכי התמודדות שונות שיכולות לסייע לנו ולתלמידים להתמודד במקרים של לחץ או מצוקה.
בתמונה המצורפת המודל מופיע בגרסה מקוצרת שלו:
רגיעה- ישנן דרכים מגוונות לרגיעה- ג'יקובסון (מוזמנות לצפות בסרטון נט"ל), נשימות מסוגים שונים וגם דרכים מגוונות שאפשר לשאול ולבקש הצעות מהתלמידים. פן משמעותי נוסף ברגיעה הוא מתן מידע תואם גיל שיאפשר לילדים ולנוער להבין את המצב והסיטואציה שמתרחשת.
נרמול- פעמים רבות חשוב שנדגיש לילד ולנער שיש טווח רחב של תגובות אפשריות למצבים שונים. התגובות הללו מגוונות ושונות בין אדם לאדם. יש כאלו שיבטאו את הלחץ דרך הגוף, חלק יברחו במחשבות, חלק ידברו את הלחץ ועוד. כל הדרכים אפשרויות והן בסדר. הנרמול חשוב כי הוא מוריד לחץ נוסף שנוצר מהדאגה לאופי התגובות ללחץ
חברה- השתייכות לקהילה, תנועות נוער, חברים, כיתה ועוד. כל אלו מהווים משאב חשוב ומשמעותי להתמודדות בתקופות של שינוי, לחץ או מצוקה.
תקווה- תקווה כתקווה לעתיד אך גם תקווה שמתבטאת בתחושת שליטה במצב ובסיטואציה המתרחשת (נדגיש באילו הבטים של הסיטואציה אנו יכולים לשלוט). אפשר גם לתכנן תכנונים לעתיד אחרי שהמצב יסתים (למשל- במידה ונכנסנו לבידוד אפשר לחשוב ביחד מה נוכל לעשות כשנצא מהבידוד ועוד).