בסיומם של אירועי משבר כמו טרור ומלחמה, וגם לאחר משברי חיים כגון מוות של קרוב או מחלה, החזרה לשגרה היא תהליך משמעותי שבו מתאפשר שחרור מתח שהצטבר, השבת תחושת הרגיעה והביטחון האישי והסביבתי, וחזרה לפעולות השגרתיות של היום-יום.
אנשים שונים זה מזה מבחינת קצב החזרה שלהם לשגרה ובמידת הצורך שלהם לבטא תחושות ורגשות סביב האירועים שהתרחשו. יש אנשים שיחזרו לשגרה במהירות, בעוד שאחרים יחזרו בקצב הדרגתי יותר. הקצב האישי מבטא הבדלים בין-אישיים לגיטימיים, וחשוב לאפשר לילדים ולנוער לחזור לשגרה באופן המתאים להם.
אחד התהליכים שתומכים בחזרה לשגרה (המסייעת בחיזוק החוסן האישי) הוא היכולת להתבונן באירועים שעברו ולזהות מה חיזק אותנו, להכיל את הקשיים, ולתכנן את אופן ההתמודדות באירועים בעתיד.
באתר תמצאו מגוון סרטוני הדרכה המסבירים איך לנהל שיחות על רגשות עם ילדים בכיתה, עקרונות מנחים לעמדה הרגשית של המחנך בכיתה, ורעיונות להפעלות היוצרות אווירה רגשית מקרבת ובטוחה.