סדנאות"מקום בטוח" לחיזוק חוסן אישי וחוסן כיתתי בשישה מפגשים, באמצעות אתר מקום בטוח

במציאות החיים בישראל, עם החמרת המתח הביטחוני בכל חלקי הארץ, נפגעת תחושת המוגנות והביטחון של מבוגרים, ובמיוחד של ילדים ונוער. דאגה, בלבול, כעס, וחרדה מצטברים אצל כולנו. בשעת משבר כזו, הנמשכת לעתים כמה שבועות, למחנכים וליועצות יש תפקיד חשוב בחיזוק ההתמודדות היעילה של ילדים ונוער עם תופעות של חרדות ופחדים, ובבניית חוסן אישי וחוסן קבוצתי.

כדי לסייע בידי המחנכים והיועצות לבנות חוסן לטווח ארוך בבתי הספר, ולחזק התמודדות עם מצבים של דחק ומשבר שונים, פותחה התכנית : "מקום בטוח – פיתוח חוסן אישי וחוסן קבוצתי לבתי הספר". התוכנית פותחה בנט"ל, ונשענת על הניסיון הרב שנצבר בהשתלמויות שונות ובסדנאות של הארגון למבוגרים, לנוער ולילדים.

התוכנית כוללת שש סדנאות המועברות בכיתה על ידי מנחי הצוות הקהילתי של נט"ל בשיתוף המחנך/ת, ובשילוב אתר הילדים והנוער של נט"ל – הנקרא "מקום בטוח" – safeplace.cet.ac.il האתר שהוקם בשיתוף בין עמותת נט"ל למט"ח (מרכז טכנולוגיות חינוכיות) מכיל סרטונים, מצגות ופעילויות מתוקשבות, המשולבות בתוכנית.

בסדנאות בכיתות יקבלו התלמידים מידע, תרגילים חווייתיים לשיפור מודעות גופנית ורגשית, וכלים מגוונים להתמודדות בשעת משבר, הן ברמה השכלית והן ברמה הרגשית. הכלים השונים נועדו לפתח ולשמר מיומנויות של חוסן נפשי, ואפשר להשתמש בהם גם בחיי היומיום ובהתמודדות עם אתגרי החיים.

לפירוט לגבי תכנית המפגשים של מקום בטוח לחצו כאן דף מידע- סדנאות מקום בטוח

ניתן ליצור קשר עם: כרכם רוזנשטיין, מתאמת פעילות  קהילתית,  0732-363-309 מייל:  karkom@natal.org.il